Expositie ‘Volendam, Kunstenaarsdorp en 135 jaar Art Hotel Spaander

03 nov 2017

Laatste week van deze Expositie. Het museum toont vele werken van kunstenaars uit het verleden die Volendam een kunstenaarsdorp hebben gemaakt.

Laatste week van Expositie ‘Volendam, Kunstenaarsdorp en 135 jaar Art Hotel Spaander.

Tot en met zondag 12 november 2017 kunt u nog deze prachtige tentoonstelling nog bezoeken. Het museum toont vele werken van kunstenaars uit het verleden die Volendam een kunstenaarsdorp hebben gemaakt. Er hangen en staan tientallen schitterende schilderijen en beeldhouwwerken van de bekende artiesten die in de Volendammer schilderswijk zijn vernoemd. Bovendien kunt u genieten van de continu draaiende filmbeelden betreffende de kunsthistorie vanuit Spaander en Volendam. De historisch ingerichte herberg met Leendert Spaander en Aaltje Kout samen met kermisvierende Volendammers, muzikanten en schilders geven een beeld van een tijd waarin geluk nog heel gewoon was. Het Volendams Museum is deze hele week nog van 10.00 tot 17.00 uur open.